تجربه خریدویدئو

کارشناسی خودرو هیوندای اکسنت | چرا هنوز یکی از بهترین انتخاب ها محسوب میشه ؟!

هیوندای اکسنت (hyundai accent) یک سدان اقتصادی و جمع و جور از شرکت هیوندای است. تاکنون پنج نسل از این خودرو به بازار جهانی عرضه شده که نسل دوم آن تحت عنوان هیوندای ورنا و نسل چهارم آن با نام هیوندای اکسنت در بازار کشورمان موجود هستند. اگر به دنبال هیوندای اکسنت می‌گردید، اول از همه فیلم کارشناسی رنگ و بررسی آن را ببینید و اگر قصد خرید آن را دارید می توانید از سرویس کارشناسی خودرو و خرید با ضمانت کارمیزان نیز استفاده کنید. تمام اکسنت‌های موجود دارای گارانتی خرید شامل وضعیت فنی و بدنه روی گزارش کارشناسی خود هستند. اکسنت در بازار خودرو ایران در دو نمونه مونتاژی و وارداتی عرضه شده است. نسخه‌های وارداتی توسط آسان موتور وارد کشورمان شدند و در مدل‌های 2014 الی 2017 بدست مشتریان رسیدند. کرمان موتور نیز مونتاژ این خودرو را از سال 1396 با اندکی تغییرات آغاز کرد که تا سال 1398 ادامه یافت

میخوای بدون نگرانی، خودروی کارشناسی شده، با 100% ضمانت بدنه بخری؟ از کارمیزان کمک بگیر.

اینجا بگو دنبال چه خودرویی هستی

کارشناسی و بررسی کلی

کارشناسی خودرو هیوندای اکسنتآشنایی ایرانی‌ها با ماشین کره‌ای به اوایل دهه ۸۰ شمسی برمی‌گردد که نسل دوم آن با نام هیوندای ورنا روی خط مونتاژ کرمان موتور و خودروسازان راین قرار گرفت. بعد از یک نسل غیبت، آسان موتور نسل چهارم و مدل ۲۰۱۴ هیوندای اکسنت را به ایران برگرداند و سال ۱۳۹۶، کرمان موتور مونتاژ اکسنت را با مدل‌های جدید از سر گرفت. مدل‌های مونتاژی و وارداتی از نظر آپشن و مشخصات فنی با هم تفاوت دارند. خروج آمریکا از برجام موجب شد تا هم واردات خودرو و هم همکاری هیوندای و کرمان موتور متوقف شود تا عرضه نسل چهارم اکسنت در ایران به پایان برسد.

طراحی ظاهری و داخلی

این خودرو جزء آخرین خودروهایی است که طراحی ظاهری آن با زبان طراحی قدیمی کارخانه خودروسازی هیوندای صورت پذیرفته است. کارخانه خودروسازی کره ای، چند سال پس از تولید خودروی هیوندای اکسنت، زبان طراحی جدیدی را برای طراحی محصولات خود انتخاب کرد.

طراحی ظاهری این ماشین به کمک تلفیق کردن یک سری خط ساده به همراه زاویه های نرم صورت پذیرفته است. در نمای بیرونی، دو چراغ عبوس را در جلوی این خودرو می بینیم که در دو سمت جلو پنجره خودرو به همراه چلوپنجره باریک و کشیده قرار گرفته اند. در واقع جلو پنجره به نحوی طراحی شده است که این خودرو، اسپرت به نظر برسد. اگر از نمای کناری بخواهیم خودرو را بررسی کنیم مشاهده می کنیم که یک خط حجم دهنده از چراغ های عقب ماشین تا  قوس گلگیر جلوی آن ادامه پیدا کرده است و باعث شده است که نمای این خودرو از بغل عضلانی به چشم آید. از نمای عقب هم طول کوتاه درب صندوق عقب ماشین را می‌بینیم که بسیار جالب است.

خرید هیوندای اکسنت کارشناسی خودرو

از نظر طراحی داخلی داشبرد طرحی حجیم دارد و کمی از فضای پای سرنشینان ردیف جلو را گرفته، با این حال، افراد با قد متوسط فضای راحتی خواهند داشت. طراحی مجموعه داشبرد و غربیلک فرمان نیز در نوع خود نسبتا جذاب و دلنشین به نظر می‌رسد، با این وجود قدمت حداقل ۱۰ ساله این خودرو باعث شده تا کابین اکسنت چندان مدرن و مطابق با معیارهای امروزی جلوه نکند. سطح کیفی متریال کابین نیز گرچه خیلی خوب نیست، اما از کیفیت بالاتری نسبت به محصولات چینی برخوردار است.

مشخصات فنی هیوندای اکسنت

نوع موتور خودرو خطی بنزینی
حجم موتور ۱.۶ لیتر
سیلندر / سوپاپ ۴ / ۱۶
موتور  تنفس طبیعی
قدرت ۱۲۲ اسب بخار
گشتاور ۱۵۶ نیوتن.متر
گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته
محور محرک دیفرانسیل جلو
شتاب ۱۱.۴ ثانیه
سرعت ۱۸۴ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۶.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو ۵
فرمان برقی
نوع رینگ آلومینیومی

 

تفاوت اکسنت های مونتاژی

واقعیت آن است که اکسنت تولید کرمان موتور به عنوان یکی از نسخه های فول آپشن این خودرو در بازار جهانی شناخته می شود. این خودرو به نسبت برخی نمونه های فول دنیا، تنها گرمکن صندلی های جلو و تودوزی چرم صندلی ها را ندارد و سامانه بلو نیز به صورت پیش فرض در خودرو وجود دارد. در مجموع اکسنت مونتاژی به امکاناتی چون سانروف، استارت دکمه ای، سنسور و دوربین عقب، مانیتور، GPS فعال، سیستم تهویه اتوماتیک، حالت کنترل پایداری و ضد واژگونی، کامپیوتر سفر، شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، دی لایت، سنسور نور و… نیز در خودرو وجود دارد.

هیوندای اکسنت بلو

در توضیح پسوند بلو، که وجه تمایز بسیار از اکسنت‌های وارداتی است، باید گفت که این پسوند به‌معنای استفاده‌ی خودرو از سیستم کاهش مصرف سوخت هوشمند هیوندای است که در ارتباط با سیستم اکوی این خودرو قرار می‌گیرد.

آپشن‌ها و امکانات

هیوندای اکسنت دارای سیستم‌های ترمز و پایداری ABS، EBA، EBD و TCS بوده و دارای ۶ کیسه هوا (شامل کیسه هوای سرنشینان جلو، کیسه هوای پرده‌ای، کیسه هوای جانبی) می باشد. آپشن‌های نمونه های موجود در بازار ایران به‌نسبت کامل است، سیستم صوتی باقابلیت پخش CD MP3،USB و AUX به‌همراه ۴ بلندگو، بلوتوث، دکمه‌های کنترل سیستم صوتی روی فرمان، گیربکس ۴ سرعته خودکار، رینگ‌های ۱۴ و یا ۱۶اینچی، تنظیم آینه‌های جانبی به‌صورت برقی، سانروف (سفارشی)، سیستم تهویه‌مطبوع به‌صورت دستی (خودکار به‌صورت سفارشی)، دکمه استارت، سیستم ECO Drive برای نشان‌دادن حالت بهینه در حین رانندگی، سنسور عقب، دوربین عقب (نمایش تصویر روی آینه میانی)، نشان‌دهنده باد لاستیک‌ها، سیستم کمکی در سربالایی HAC و کروز کنترل (سفارشی) است.

کارشناسی خودرو خرید هیوندای اکسنت

تجریه رانندگی با هیوندای اکسنت

وقتی خودرو را استارت می زنید، با صدای کم حالت اولیه موتور طرف هستید که در داخل کابین شناخته می شود. همچنین لرزش موتور به خوبی توسط دسته موتورها مهار می شود و خبری از تکان های ریز در داخل اکسنت نیز. با چند گاز پیاپی در حالت ایستاده، تکان های خاصی به خودرو وارد نمی شود. در حالت استفاده از سیستم تهویه و همچنین درگیر کردن کمپرسور کولر مجددا شاهد هستیم که لرزش به کابین نیز منتقل نمی گردد.

هماهنگی موتور و گیربکس از دیگر مزایای این خودرو محسوب می‌شود که باعث می‌شود بازده موتور بهتر شود. گیربکس راننده را با دردسر خاصی مواجه نمی‌کند و تعویض دنده‌ها در آن به‌راحتی صورت می‌گیرد. البته گفته می‌شود که در دنده‌های معکوس گاهی کندی‌هایی دیده می‌شود اما مشکلی چندان جدی نیست. اکسنت خودروی کم استهلاکی است و هزینه نگه‌داری زیادی ندارد. در اکسنت ضربات جاده و مسیر به‌خصوص در مسیرهای پر دست‌انداز در ردیف عقب کاملاً محسوس است. پایداری خودرو در سرعت‌های زیاد قابل‌قبول است.

در‌مجموع می‌توان هیوندای اکسنت را خودرویی خانوادگی خوب دانست که در رانندگی شهری راحت و نرم است و سفرهای طولانی‌مدت چهار نفره با آن امکان‌پذیر است.

کارشناسی رنگ و بدنه هیوندای اکسنت

کارشناسی خودرو خرید خودرو کارشناسی رنگبرای انجام کارشناسی خودرو هیوندای اکسنت در تهران و کرج می توانید با کارشناسان کارمیزان تماس بگیرید. همکاران ما پس از دریافت درخواست کارشناسی خودرو توسط شما، در کمترین زمان به محل اعزام می شوند. کارشناسی اکسنت شامل بررسی رنگ و بدنه، بررسی گیربکس، بررسی موتور، بررسی سیستم تعلیق و فرمان، بررسی تجهیزات الکترونیکی و آپشن های خودرو می باشد. پس از انجام کارشناسی خودرو، یک گزارش از نحوه عملکرد قسمت های مختلف و وضعیت سلامت خودرو دریافت خواهید کرد و در نهایت قیمت مناسب برای خرید نیز به شما اعلام خواهد شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا