تجربه خریدویدئو

کارشناسی خودرو | هیوندای توسان ماشین مناسبی است ؟

هیوندای توسان یا ix35 در دسته کراس اوورهای کوچک قرار دارد. نکات آموزشی کارشناسی خودرو در زمان خرید به صورت کلی در فیلم گفته شده که دیدن آن را برای دریافت اطلاعات بیشتر توصیه می کنیم.

توسان، خودرویی کم مصرف و با تجربه رانندگی دلپذیر و مشابه یک خودروی سواری سدان است، با این تفاوت که فضای بیشتر، موتور قدرتمندتر و ارتفاعی بالاتر نسبت به سدان‌ها دارد. جالب است بدانید نام این ماشین از شهر توسان در ایالت آریزونای ایالات متحده گرفته شده است. این خودرو در فاصله سال‌های 2011 تا 2015 به بازار کشورمان وارد شد که شامل نسخه‌های ساده و نسخه‌های فیس لیفت شده می‌باشد. هیوندای توسان هم به صورت تک‌دیفرانسیل و هم دو دیفرانسیل در بازار موجود است.

میخوای بدون نگرانی، خودروی کارشناسی شده، با 100% ضمانت بدنه بخری؟ از کارمیزان کمک بگیر.

خودروی مورد نظرتو به ما بگو

 

بررسی اجمالی هیوندای توسان

ix35 یا توسان فعلی اولین بار در سال ۲۰۰۹ معرفی شد تا در کنار برادر بزرگتر خود یعنی ix55 (همان وراکروز) از نسل جدید شاسی‌بلندهای هیوندای رونمایی شود. این خودرو در نسل قبلی خود طراحی چندان دلچسبی نداشت و با وجود ویژگی‌های مناسب فنی‌اش قافله را به رقبای سرسخت و بعضا زیباتر بازار باخت. حال مدل جدید با اصلاحاتی که در بُعد ظاهری و فنی خود تجربه کرده شرایط به مراتب بهتری را پیش‌روی خود می‌بیند.

موازی با تمام این اتفاقات، بخش بازاریابی و تبلیغات هیوندای برای بهتر نشان دادن و سر زبان‌انداختن محصول جدیدشان با سرمایه‌گذاران سریال The Walking Dead به توافق رسیدند تا در اکثر اپیزودهای این سریال به عنوان خودروی اصلی ایفای نقش کند. البته نمی‌توان منکر این قضیه شد که در نشان دادن توانایی‌های ix35 تا حد زیادی اغراق شده ولی همین نقش در سریال بدون شک کمپین تبلیغاتی موفقی برای هیوندای محسوب می‌شود.

سریال The Walking Dead توسان
نمایی از سریال The Walking Dead

هیوندای ix35 توسان ۲۰۱۴ نسخه بهبود یافته نمونه‌های قبلی است که از لحاظ ایمنی، عملکرد و طراحی داخلی دچار تغییراتی شده است. این خودرو لقب کوچک‌ترین SUV فعلی برند هیوندای را با خود یدک می‌کشد. توسان یک خودروی کراس آور کامپکت با ظرفیت ۵ سرنشین است که در بین خودروهای هم‌کلاس خود یکی از کوچک‌ترین مدل‌ها به حساب می‌آید. ولی همچنان فضای کافی برای مسافران این خودرو وجود دارد.

طراحی ظاهری

طراح هیوندای توسان ix35

سبک آی ایکس ۳۵ بر اساس مفهوم هیوندای اونیک طراحی شد که بعدتر در سال ۲۰۱۶ به بازار معرفی گردید. طراح هیوندای، “چاتو های” این خودرو را در سال ۲۰۰۷ و تحت راهنمایی طراح سابق بی ام و، توماس بورکل در اتاق طراحی هیوندای در آلمان انجام داد و زبان شرکت را ادامه داد و به عنوان “مجسمه سیال” به بازار عرضه شد.

نمی‌توان گفت ix۳۵ خودروی زیبایی نیست. اگر خلاف این را باور دارید نگاهی به سایر SUVهای بازار بیندازید یا برای اینکه راه دوری نرفته باشید آن را با نسل قبلش (همان توسان خودمان) مقایسه کنید! تیم طراحی خوشبختانه وسواس زیادی به خرج داده و با بهره‌گیری از خطوط منظم و صاف که گاهی با هم متقارنند، محصولی را خلق کرده‌اند که کاملا با المان‌های روز همخوانی دارد تا به نوعی یک طراحی اروپایی-شرقی را تداعی کند.

طراحی داخلی

با اینکه از لحاظ ابعاد این خودرو از اکثر رقبای خود کوچک‌تر است ولی توسان جدید (2011 تا 2015) فضای بسیار مناسبی را چه در صندلی‌های جلو و چه در صندلی‌های عقب برای سرنشینان خود به ارمغان می‌آورد. صندلی‌های جلو وضعیت کاملاً مناسبی داشته و قسمت پشتی آن‌ها بسیار راحت است و می‌تواند در پیمودن مسافت‌های طولانی یا سفر امتیاز مثبتی محسوب شود. صندلی راننده قابلیت تنظیم ۸ جهته را دارد و حتی ناحیه کمری آن نیز در تریم های Limited نیز قابل تنظیم است. صندلی‌های عقب نیز فضای کاملاً مناسبی دارد و دارای دو مرحله خم شدن است.

مدل های موجود توسان در ایران

هیوندای ix35 در ایران در تیپ‍ها و رده‌های تجهیزاتی و امکانات مختلفی وجود دارد که بعضا باعث سردرگم یخریداران می‌شود. نوع شرکتی آن فعلا در دو نوع ٢ ایربگ و ٦ ایربگ که اشتباها به نوع ١٠ ایربگ معروف شده در بازار وجود دارد. البته انواع غیرشرکتی نیز در بازار به وفور یافت شده، که دارای تجهیزات و امکانات مختلفی هستند که اکثرا به صورت غیررسمی‌ در کشورهای حوزه‌ی خلیج فارس روی آنها نصب و سپس وارد کشور شده‌اند و اکثرا قطعات غیراصلی هستند. با در نظر گرفتن این موارد، در زمان خرید استفاده از تجربیات کارشناسی خودرو می تواند ریسک خرید شما را تا حد زیادی کاهش دهد.

کارشناسی خودرو توسان
هیوندای توسان

امکانات و آپشن ها

همانطور که گفته شد، این خودرو در تیپ ها و مدل های مختلفی به کشور وارد شده اما به طور کلی در بررسی مشخصات توسان ix35 به برخی از ویژگی‌های قابل توجه می‌رسیم که شامل موارد زیر است :

  • کنترل دینامیک خودرو : این ویژگی با ردیابی و به حداقل رساندن اسکیدها (مسیرهای لغزان)، ایمنی پایداری خودرو را بهبود می‌بخشد.
  • کنترل ترمز در سراشیبی (DBC) و کنترل کمکی هیل استارت (HAC) : کنترل ترمز در سراشیبی، امکان حفظ سرعت ایمن در سراشیبی‌ها، بدون استفاده از ترمز، را به خودرو می‌دهد. در حالی که کنترل کمکی هیل استارت به خودرو کمک می‌کند تا بدون برگشت به سمت عقب، وضعیت خود را در تپه‌های لغزنده حفظ کند.
  • سیگنال توقف اضطراری : این ویژگی موجب می‌شود تا در صورت توقف ناگهانی، چراغ‌های هشداردهنده اضطراری برای اطلاع‌بخشی به سایر رانندگان روشن شوند. به این ترتیب خطر تصادف کاهش می‌یابد.
  • سانروف پانورامیک

از ویژگی های دیگر توسان ix35 نیز می توان به  کنترل های صوتی نصب شده روی فرمان ، اتصال تلفن بلوتوث هندزفری و سیستم ناوبری نام برد

نکات مثبت

  • طراحی جذاب : همانطور که پیشتر گفتیم، این ماشین توانسته است به کمک تجربه طراحان آلمانی خود، با طراحی زیبا مشتری زیادی را جذب خود کند
  • مصرف سوخت مناسب : هیوندای توسان IX35 به نسبت سایر رقبای خود مصرف سوخت مناسب تری دارد.
  • امکانات و آپشن ها خوب: این خودرو در زمان عرضه و با توجه به قیمت از مناسب ترین و به روز ترین امکانات و آپشن ها برخورد بوده است.
  • ترمز های قوی و ایمنی بالا : این ماشین دارای ترمز های خوبی است و همچنین ایمنی آن در برابر تصادفات و حوادث نمره خوبی دارد .

نکات منفی

  • کیفیت پایین روکش های چرم کابین : روکش های صندلی و کابین این ماشین از چرم مناسبی نمی باشند که بعد از مدتی پوسته  و خراب شده و کیفیت مطلوبی ندارد.
  • تعلیق نسبتا خشک : این ماشین اصلا کیفیت سواری خوبی را ندارد و سواری با ماشین بسیار خسته کننده می باشد . و اگر با این ماشین به مسافرت بروید ، راننده و سرنشینان خسته خواهند شد .
  • شتاب گیری متوسط در دور های بالا : اکثر ماشین ها وقتی دور بالایی دارند ، شتاب بسیار خوب و عالی دارند ولی در ماشین هیوندای IX35 این گونه نمی باشد در دور بالا شتاب متوسطی دارد که باعث ایت شدن راننده می شود .

رقبا

از رقبای اصلی این خودرو در بازار جهانی می‌توان به هوندا CR-V 2014 اشاره کرد که از لحاظ کیفیت، کارایی و عملکرد مناسب تری دارد. دیگر رقیب توسان ۲۰۱۴ مزدا CX-5 2014 است که طراحی زیبا، مصرف سوخت پایین و بهترین سواری در کلاس خودش، از مهم‌ترین مشخصات آن است. می‌توان به سوبارو XV Crosstrek 2014 نیز فکر کرد که همانند توسان در رده کامپکت ها قرار گرفته و مانند توسان قدرت مانور خوبی در رانندگی دارد.

اما این خودرو در بازار داخلی نیز رقبایی دارد که از میان رقبای غیر چینی آن می‌توان به کیا اسپورتیج و میتسوبیشی ASX اشاره کرد.

کارشناسی هیوندای توسان IX35

برای انجام کارشناسی خودرو هیوندای توسان در تهران و کرج می توانید با کارشناسان کارمیزان تماس بگیرید. کارشناسان ما پس از درخواست کارشناسی خودرو توسط شما، در کمترین زمان به محل اعزام می شوند. کارشناسی توسان شامل بررسی رنگ و بدنه، بررسی گیربکس، بررسی موتور، بررسی سیستم تعلیق و فرمان، بررسی تجهیزات الکترونیکی و آپشن های خودرو می باشد. پس از انجام کارشناسی خودرو، یک گزارش از نحوه عملکرد قسمت های مختلف و وضعیت سلامت خودرو دریافت خواهید کرد و در نهایت قیمت نهایی نیز به شما اعلام خواهد شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا