شرایط فروش

شرایط و مبلغ تسهیلات و وام خرید خودرو 1401

اگر قصد خرید خودرو از یکی از شرکت‌های خودروسازی ایران را دارید، می توانید از تسهیلات وام خودرو استفاده کنید. هر فرد می‌تواند برای دریافت تسهیلات این وام به شرکت‌های لیزینگ، شرکت های کارشناسی خودرو، خودروساز و بانک‌های دولتی و خصوصی مراجعه کند که هر کدام شرایط مخصوصی دارند.

بیشتر بانک‌های کشور تسهیلاتی را برای خرید خودرو فراهم کرده‌اند که با توجه به سرمایه خود و قیمت اتومبیل مدنظرتان، وام خودرو را دریافت ‌کرده و بعد از مدتی صاحب خودرو شوید. در این مقاله به بررسی مبلغ و شرایط انواع تسهیلات خودرو بانک‌های مختلف، سقف وام خرید ماشین 1401 و شرایط دریافت وام خودرو فوری می پردازیم.

شرایط دریافت وام خودرو

گرفتن وام خودرو در بانک‌ها با شرکت‌های لیزینگ و یا شرکتهای خودروساز تفاوت‌هایی دارد. برای مثال، تجربه گرفتن وام از شرکت‌های لیزینگ و خودروساز به این صورت است که سند خودروی شما در رهن شرکت فروشنده قرار می‌گیرد و تا پایان اقساط وام در رهن آن‌ها باقی می‌ماند. این اتفاق در بانک‌های دولتی و خصوصی کمتر اتفاق می افتد، بانک‌ها بیشتر در بحث ضمانت است که سخت‌گیرانه‌تر عمل می‌کنند و گاهی کسب اعتماد از آن‌ها ممکن است کمی مشکل باشد.

وام خرید ماشین به طور کلی، در شرایطی به افراد تعلق می‌گیرد که قصد خرید از یک شرکت تولید داخلی را داشته باشند. به غیر از این، شروط دیگری هم وجود دارد. بانک‌های مختلف شروط متفاوتی برای گرفتن وام برای خرید خودرو در نظر می‌گیرند اما در حالت کلی سه شرط زیر میان تمامی بانک‌ها برای استفاده از انواع تسهیلات خودرو یکسان است :

  • سن باید بالا 18 سال باشد
  • دارای سابقه چک برگشتی یا تعویق تسهیلات متقاضی نباشد
  • توانایی متقاضی برای وام برای پرداخت اقساط با توجه به فیش جقوقی با ضامن احراز شود

کدام بانک‌ها برای خرید خودرو وام می‌دهند

در اکثر بانک‌ها یا موسسات مالی اعتباری باید پس از ثبت درخواست، دو ضامن رسمی یا سند ملک نیز به بانک ارائه شود. معمولا نیز میزان سودی که این بانک‌ها برای وام خودرو در نظر گرفته‌اند، سالانه 24 درصد و مدت بازپرداخت تسهیلات نیز حداکثر سه سال یا 36 ماه است.

وام خرید خودرو بانک سامان

شرایط و مبلغ تسهیلات و وام خرید خودرو 1401

درصورتی‌که برای خرید خودرو کمبود نقدینگی دارید، بانک سامان معادل 80 درصد بهای خودرو را تسهيلات خرید خودرو ارائه می نماید.

سقف مبلغ تسهیلات خرید خودرو در بانک سامان به‌تازگی به 100 میلیون تومان رسیده است. مهلت بازپرداخت این وام 36 ماه بوده و سود آن 18 درصد است. این بانک برای ضمانت از متقاضی دریافت تسهیلات خرید اتومبیل، سند ملک می‌خواهد و 15% از مبلغ این وام تا زمان تسویه کامل مسدود باقی می‌ماند. حساب سپرده کوتاه‌مدت به همراه سه تا 6 ماه گردش حساب نیز از دیگر مدارکی است که بانک سامان از متقاضی وام خرید خودرو می‌خواهد. دیگر شرایط دریافت این وام عبارت است از :

  • اصل مبایعه‌نامه یا قرارداد خرید خودرو یا سند مالکیت خودرو می‌بایست به نام تسهيلات گیرنده باشد.
  • این تسهیلات برای خرید خودروهای تولید داخلی که تولید سال جاری یا حداکثر یک سال ماقبل آن باشد، قابل پرداخت است.
  • مبلغ تسهيلات پرداختی متناسب با توان بازپرداخت مشتری تعیین می‌شود.
  • نرخ سود تسهيلات یادشده مطابق با نرخ‌های اعلامی از سوی بانک مرکزی است.

ماشین مناسب می خوای ولی پول کافی نداری ؟

با کارمیزان می تونی انواع خودروهای کارکرده و صفر رو اقساطی و بدون ضامن بخری!

خودروی مورد نظرتو ثبت کن

وام خرید خودرو بانک ملت

برای دریافت وام خرید خودرو بانک ملت بهتر است در این بانک یک حساب سپرده کوتاه مدت داشته و سپرده‌گذاری نمایید. به ازای هر ۴ ماه که پول شما در حساب باشد یک برابر مبلغ سپرده خود می‌توانید از بانک ملت وام خرید خودرو بگیرید. سقف مبلغ تسهیلات خرید ماشین بانک ملت صد میلیون تومان است. سود این وامنیز مانند بانک های دیگر 18 درصد می باشد. برای دریافت سقف وام خودرو بانک ملت، باید سپرده خود را تا 12 ماه در بانک نگه دارید. اما این بانک در مقایسه با دیگر بانک ها، شرایط دشوارتری دارد. از دیگر شرایط این وام می توان به این موارد اشاره کرد :

  • برای ضمانت این وام نیاز به ضامن معتبر یا به شرایط سپرده می باشد.
  • میزان مبلغ وام متناسب با درآمد ماهانه وام گیرنده می‌باشد.
  • اولویت دریافت وام با متقاضیانی است که یک سال حساب سپرده دارند.

وام خرید اتومبیل در بانک ملت در قالب طرح «شایان» ارائه می‌شود و حداکثر مدت بازپرداخت آن 36 ماه است. نکته قابل توجه این وام، این است که برای دریافت مبلغ کمتر از 50 میلیون تومان، تنها به یک ضامن رسمی نیاز دارید. درصورتی‌که بخواهید سقف مبلغ وام ماشین بانک ملت را دریافت کنید و مدت بازپرداخت آن نیز حداکثر حالت ممکن باشد، مبلغ قسط ماهانه شما به 2.937.500 تومان می‌رسد.

وام خرید خودرو بانک پارسیان

تا سال گذشته وام خرید خودرو بانک پارسیان با سقف 30 میلیون تومان و با سود 18 درصد پرداخت می‌شد که در سال جاری پرداخت آن متوقف شده است. با این حال همانند بانک سپه، می‌توانید انواع وام نقدی را با استفاده از طرح‌های مختلف این بانک دریافت کنید. طرح پژواک پارسیان برای افرادی است که تمایل دارند که علاوه بر سرمایه‌گذاری در بانک و دریافت سود سپرده، بتوانند با پشتوانه سپرده‌شان، از تسهیلات نیز استفاده کنند. در طرح پژواک پارسیان، حداکثر مبلغ وام معادل 97 درصد مبلغ سپرده شما خواهد بود و می‌توانید تعداد اقساط آن را تا حداکثر 60 ماه تعیین کنید. در طرح نوید نیز می‌توانید با داشتن میانگین حساب مناسب یا دستگاه پوز، اقدام به دریافت وام نقدی کنید که سود آن بسته به تعداد اقساط و مدت‌ زمان خواب سپرده متفاوت است.

وام خرید خودرو بانک تجارت

بانک تجارت در سال 1400 تا سقف 140 میلیون تومان را تحت عنوان طرح پیشرو بانک برای خرید اتومبیل با وام اعلام کرد. متقاضیان این وام برای درخواست این وام باید در یکی از شعب بانک تجارت سپرده کوتاه مدت عادی داشته باشند. سپرده افراد بعد از پرداخت این تسهیلات مسدود نخواهد شد و متقضی امکان بهره برداری از موجودی خود را تا پایان تسویه اقساط دارند. متقاضیان این وام باید ضامن رسمی داشته باشند و به بانک ارائه دهندد؛ اما در حال حاضر این طرح ارائه نمی‌شود. مبلغ هر قسط این وام با بازپرداخت 36 ماهه، سه میلیون و شش‌صد هزار تومان بود.

وام خرید خودرو بانک ملی

سقف پرداخت وام خرید خودرو بانک ملی تا سال گذشته مبلغ 15 میلیون تومان بود که امسال متوقف شده بود. با این حال شما می‌توانید با استفاده از طرح کارگشای بانک ملی پس از افتتاح حساب سپرده کوتاه مدت ویژه طرح پس از کسب امتیازات لازم اقدام به دریافت وام نقدی تا سقف 50 میلیون تومان کنید. برای دریافت این وام، باید طلا و سکه نزد بانک به امانت بگذارید و بانک بر اساس ارزش کلی آن‌ها، سقف وام شما را تعیین می‌کند. حداکثر مدت پرداخت اقساط در این طرح 60 ماه و سود آن نیز 18 درصد است. در صورت انتخاب سقف تعداد اقساط، باید هر ماه حدود یک میلیون و دویست هزار تومان قسط پرداخت کنید.

وام خرید خودرو بانک سپه

بانک سپه تسهیلاتی را با عنوان وام خرید خودرو ارائه نمی‌دهد اما برای استفاده از وام‌های پرداختی این بانک در قالب وام خرید ماشین بانک سپه، می‌توانید از طرح‌های مختلف وام بانک سپه مثل طرح باران و نگین اعتماد استفاده کنید. حداکثر مبلغ وام در طرح باران 50 میلیون تومان و در طرح نگین اعتماد، 90 درصد مبلغ سپرده است.

در طرح باران بانک سپه، متقاضی با توجه به میانگین حساب سپرده خود و مدت‌زمان سپرده‌گذاری می تواند وام دریافت کند. در این طرح متقاضی می بایست پس از افتتاح حساب اقدام به سپرده‌گذاری نماید. مدت ماندگاری سپرده‌گذاری نیز باید بین 2 تا 6 ماه باشد. در طرح نگین اعتماد نیز باید یک سپرده کوتاه‌مدت عادی یا 6 ماهه داشته باشید که پس از دریافت وام مبلغی از آن تا پایان بازپرداخت تسهیلات مسدود می‌شود. حداکثر مدت بازپرداخت تسهیلات در هر دو طرح 36 ماه و سود وام‌ها نیز به ترتیب 18 و 17 درصد است.

وام خرید خودرو بانک شهر

تسهیلات بانکی خرید خودرو که بانک شهر برای متقاضیان وام اتومبیل در نظر گرفته، برای خودرو سواری، 60% ارزش خودرو تا سقف 15 میلیون تومان و برای جایگزین کردن خودروهای فرسوده از محل تولید، 80% ارزش خودرو تا حداکثر 20 میلیون تومان است.

وام خرید خودرو بانک رفاه

وام بانک رفاه مخصوص مستمری بگیران و همه کسانی است که حقوق آن‌ها از طریق این بانک پرداخت می‌شود. دریافت وام خرید ماشین بانک رفاه از طریق شرکت در طرح کرامت این بانک امکان‌پذیر است. در طرح جدید بانک رفاه، تمامی کارمندان بخش‌های دولتی و خصوصی که حقوق آن‌ها از طریق بانک رفاه پرداخت می‌شود، می‌توانند تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان از این بانک وام دریافت کنند.

برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی، علاوه بر شرط دریافت حقوق از بانک رفاه، باید یک ضامن معتبر به همراه نامه کسر از حقوق و چک یا سفته به بانک معرفی کنید. مستمری‌بگیران و بازنشستگان تأمین اجتماعی هم که حقوق خود را از این بانک دریافت می‌کنند می‌توانند با استفاده از طرح کرامت بانک رفاه، تسهیلات تا سقف 100 میلیون تومان دریافت کرده و از آن به عنوان وام خرید خودرو استفاده کنند. سود این وام 18 درصد و بازپرداخت آن 48 ماهه است.

وام خرید خودرو بانک صادرات

در بانک صادرات وام خرید خودرو  در قالب وام کارت اعتباری پرداخت می‌گردد و سقف آن 200 میلیون تومان می باشد. وام کارت اعتباری از جمله وام های خرد است که تقریبا همه افراد واجد شرایط می توانند آن را از بانک صادرات دریافت کنند. حداکثر تعداد اقساط این وام نیز 60 ماهه است و در صورت استفاده از حداکثر سقف و اقساط، مبلغ هر قسط به حدود 5.100.000 تومان می‌رسد. سود این وام نیز 18 درصد است و از شرایط خاص دریافت آن می‌توان به روشن بودن وضعیت نظام‌وظیفه برای وام‌گیرندگان مرد زیر 50 سال سن و عدم امکان دریافت وام مشابه از سایر بانک‌ها اشاره کرد.

این وام در قالب یک کارت اعتباری به شما ارائه می‌شود که نوعی کارت بانکی است که​ دارنده آن می تواند از طریق پایانه های فروش و سایت های پرداخت اینترنتی حداکثر تا سقف اعتبار آن نسبت به خرید کالا و خدمات اقدام نماید.

وام خرید خودرو بانک رسالت

تسهیلاتی با نام وام خرید خودرو بانک رسالت وجود ندارد. وام بانک رسالت در واقع وام بدون بهره است که تنها کارمزد 2 درصدی آن دریافت می‌شود. این وام بر اساس مدت سپرده‌گذاری شما در اقساط دلخواه قابل بازپرداخت است. بانک رسالت نیز از بانک‌هایی است که تسهیلات نقدی تا سقف 200 میلیون تومان ارائه می‌نماید. هرچند سود این وام 2 درصد است؛ اما برای دریافت آن باید حداقل مدت‌زمان خواب سپرده شما سه ماه باشد.

مدت‌زمان بازپرداخت اقساط این وام به مدت‌زمان خواب سپرده و نسبت وام به میزان سپرده بستگی دارد. برای مثال، اگر بخواهید معادل 100 درصد مبلغ سپرده‌تان وام بگیرید، تعداد اقساط آن 12 ماه تعیین خواهد شد و در صورتی که نسبت مبلغ وام به سپرده به 20 درصد برسد، تعداد اقساط به 60 ماه می‌رسد. به ازای هر ماه خواب سپرده بیشتر هم می‌توانید 2 قسط به مدت بازپرداخت وام‌تان اضافه کنید.

شرایط و مبلغ تسهیلات و وام خرید خودرو 1401

برای دریافت وام خودرو چه مدارکی مورد نیاز است ؟

همان‌طورکه در ابتدا به آن اشاره شد، سقف دریافت تسهیلات خرید ماشین به توجه به هر بانک متفاوت است، اما مدارک لازم چهت وام خودرو نیاز در اکثر بانک ها شامل موارد زیر است :

  • اصل شناسنامه‌ و کارت ملی متقاضی دریافت وام
  • پرینت گردش حساب کلیه حساب‌های بانکی در سه ماه آخر با مهر بانک
  • احراز هویت محل سکونت و ارائه‌ی اصل و کپی اجاره‌نامه یا سند ملکی به‌علاوه‌ی یکی از قبوض چندگانه
  • آدرس دقیق محل مسکونی به همراه کد پستی معتبر
  • پرینت و کپی آخرین نسخه از گواهی کسر از حقوق ضامن
  • گواهی اشتغال به کار متقاضی دریافت تسهیلات خرید خودرو به همراه فیش حقوقی با مهر و سربرگ شرکت
  • اصل شناسنامه‌ و کارت ملی ضامن به همراه کپی از صفحات اول و دوم
  • دسته چک صیادی ضامن در صورت اعلام به نیاز بانک وام دهنده
  • قولنامه، سند یا پیش‌فاکتور خرید خودرو و اسناد آن

تفاوت وام بانکی با تسهیلات شرکت‌های لیزینگی خودرو

شرایط دریافت وام خرید خودرو در بانک‌های مختلف با شرکت‌های لیزینگی و خودروسازی متفاوت است. به عنوان مثال، مراحل دریافت وام از شرکت های خودروسازی و لیزینگ به گونه‌ای است که تا پایان پرداخت اقساط وام، خودروی شما در رهن شرکت خودروسازی یا به عبارت دیگر شرکت فروشنده‌ی خودرو باقی خواهد ماند. در مورد بانک‌های دولتی و خصوصی این‌گونه نیست، و بعد از پرداخت تعداد مشخصی از اقساط که توسط بانک تعیین می‌گردد، فرد وام گیرنده می‌تواند مراحل به نام زدن سند خودرو را آغاز کند.

در حقیقت اوراق بهادار خودرو، مهم‌ترین تفاوت بانک‌ها و شرکت‌های لیزینگی برای دریافت وام هستند، که اگر شخص متقاضی دریافت وام خرید خودرو قصد داشته باشد از بانک‌های دولتی وام بگیرد، با ارائه‌ی مدارک خواسته شده می‌تواند پس از موعد مقرری که تنها توسط خود بانک‌ها و در چارچوب قوانین آن‌ها تعریف می‌شود، می‌تواند پس از طی کردن مدت معلوم شده، سند خودرو را به فروش بگذارد. در این حالت، پس از به فروش رفتن سند خودروی اقساطی، شخص خریدار که به عنوان مالک جدید خودرو شناخته می‌شود موظف است اقساط باقی مانده یا پرداخت نشده را بپردازد.

خرید اقساطی خودرو از کارمیزان

یکی دیگر از آسان‌ترین روش‌ها برای خرید اقساطی و بدون نیاز به دریافت تسهیلات خودرو، خرید قسطی خودرو از کارمیزان است. در کارمیزان می‌توانید انواع خودروهای داخلی و خارجی نو و دست‌دوم را علاوه بر کارشناسی خودرو ، تنها با پرداخت بخشی از مبلغ آن‌ها بخرید. پس از پرداخت این مبلغ، سند خودرو به نام شما زده می‌شود و شما باقی‌مانده مبلغ خودرو را در اقساط 12 تا 36 ماهه می‌پردازید.

در خرید خودروی کارکرده به این روش، انگار که شما وام خرید خودرو دست‌دوم را از کارمیزان دریافت کرده‌اید، آن هم خودروی دست‌دومی که کارشناسی و ضمانت شده و نسبت به سلامت آن اطمینان دارید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا